mari klik nuff nuff

Saturday, October 22, 2011

DUNIA - DUNIA...why?

Adik Yue Yue. Korang kenal tak sape die tu? Kalo ta knl byk2 la tgk berita ye..

Adik Yue Yue ni seorg budak mangsa gilis van di China. Aku sbnrnye ta sampai hati nak tgk video tu sbb mmb2 aku ckp lps die digilis tu sume org ta endah kan die. Ya Allah! kenapa smpai mcm tu sekali? Rupe2nya disebabkan Undang-undang di China tu. Aku ta salahkan masyarakat tu tapi kenapa pihak atasan menggubal Undang-undang yg sebegitu? Aku pon x paham.

Adik Yue Yue semasa dalam keadaan 
koma di Hospital.
Gambar Hiasan Google.

Itu kekejaman yang berlaku di China yang menggemparkan dunia. Satu dunia simpati atas apa yang berlaku pada adik Yue Yue. Tetapi ADAKAH KITA SEDAR YANG BANYAK LAGI KEKEJAMAN YANG BERLAKU DI DUNIA NI? Seperti apa yang berlaku di Palestine.

 
Kanak-kanak yang tidak berdosa menjadi mangsa kekejaman Zionis.
Gambar Hiasa Google.

Yang di atas itu gambar kanak-kanak yang menjadi mangsa kekejaman zionis. Sebak tak? Ya Allah. Aku rase orang gila tgk pon die akan sebak.
Itu kanak-kanak. Orang dewasa pula mcm mana? terselamat tak? Sebenarnya Azab dorang lebih pedih dan seksa. Korang tgk la sendiri gambar kat bawah tu.


Apa yang dorang buat tu? SEMBELIH MANUSIA. DAN MANUSIA YANG DISEMBELIH TU ADALAH BER AGAMA ISLAM!!

Ya Allah. Mana perasaan dorang? Mana sifat perikemanusiaan dorang? Jelas2 dorang ni lebih teruk dari bintang! Aku harap bende ni dapat buka mata manusia dan orang Islam kat dunia ni. Kita pilu, kita simpati tapi ape tindakan kita? hanya duduk termenung dan bersedih tak mendatangkan apa-apa faedah. Kita mmg tidak berdaya untuk menghalang semua ni berlaku tapi kita sebagai umat Islam hulurkan la sedekah Al -Fatihah dan berdoa semoga mangsa-mangsa kekejaman dunia ni mendapat keberkatan dan marilah kita berdoa semoga pemerintah yang zalim akan mendapat balasan yang setimpal dengan apa yang mereka telah lakukan. ALLAHU AKHBAR!
Wassalam.

AL-FATIHAH.

2 comments:

  1. Tu lah...manusia ke namanya tu?memang tak da hati perut...cubalah kalai kena kat diri/keluarga dia..apa dia rasa?

    ReplyDelete
  2. salamun a'laikum

    ishk3..itu la tu.
    mmg kesian pada adik yue Yue, tp sdikit mcm terlupakan yg lg dahsyat terjadi kt negara rantau islam.

    fi aman Allah
    L.N

    ReplyDelete

nuff lagi