mari klik nuff nuff

Monday, October 24, 2011

Kawan atau Couple?

Kawan atau couple lagi penting?

Bagi siapa-siapa yang sedang hangat bercinta ni mestila pilih couple kan. Aku faham. Tapi kalo ade yang pilih kawan tu lagi penting bagus la. Aku memang salute la. Tapi aku tengok zaman sekarang ni ramai yang lebih penting kan couple dari kawan. Ada yang lebih dengar cakap awek dari kawan sendiri. Sampai ada yang sanggup bertumbuk, tarik muke tak nak tegur, pulau memulau sebab awek. Aku tak paham juga kenapa boleh jadi macam tu.

Aku pernah lalui juga. Mase aku couple dulu, Kalo kawan aku tanya siapa lagi penting, aku cakap kawan. Tapi tu yang keluar kat mulut aku tapi kat hati? Betul ke bende tu? Kadang-kadang aku pon x pasti bende tu betul ke tak dengan perbuatan aku mase tu. Kalo kawan ajak keluar macam2 bagi alasan, tak de duit la, tak de mood la. Tapi tibe2 awek ajak dating, laju je.

Tapi kita mesti kene ingat la siapa yang selalu tolong kita? siapa yang selalu kita berbual? siapa yang selalu ada di samping kita? (bagi yang hidup berdikari la). Kawan juga kan..? Kalau macam tayar kita pancit tengah jalan, ade tak siapa2 yang telefon awek die suruh datang tolong tolak ke ape ke moto die? tak de kan. Mesti telefon kawan punya suruh datang. Bagi siapa2 yang duduk rumah sewa sekali dengan kawan2. Kalo sakit ke semput ke tengah2 malam siapa yang tolong bagi ubat ke bawa ke klinik ke? ade ke siapa2 yang call awek die suruh datang ambil die bawak pegi klinik? bagi ubat? Kawan juga.

Jadi bagi aku kawan ni sangat2 la penting dalam hidup aku. Bagi aku diorang ni penyeri hidup aku selain dari keluarga aku. Bagi korang macam mana pula?

10 comments:

  1. ssh untuk memilih sebab dua². kena sama adil. jgn tinggal kawan sbb buah hati. jgn tgl buah ht sbb nak melepak dgn kawan². coba be square and fair. itu lebih bgus kan ;) hehe thats my opinion la.

    btw, singgah sini :)

    ReplyDelete
  2. huhu...ok...thanks for your opinion....

    ReplyDelete
  3. huhuhu..mun pun stuju dgn miss eyda..due2 same pnting..

    ReplyDelete
  4. haaaa..betul2...ni ada awek bertembung jangan kata tegur pandang pun tak nak bila dah break baru terhegeh2 nak cari balek..jangan harap!

    ReplyDelete
  5. aku pilih kawan..sb dorang yg ade saat kite menangis sbb tensen dgn pasangan kite.. :)

    ReplyDelete
  6. saya pilih kawan !

    ni pandangan jew :)

    ReplyDelete
  7. ss pilih kawan sbb kawan je tau kita ni perangai macam mana. kadang couple ni depan pakwe je kemain suci perangai tapi hakikatnye...? heh heh

    ReplyDelete
  8. sy pun pilih kwn
    sebab bercinta belum tentu kita kenal hati budi dia :)

    ReplyDelete
  9. salamun a'laikum =)

    hehe always be kawan...
    sbb kawe mmg xkn berkapel hehe
    isteri xkire kapel kn? ngeh3

    fi aman Allah,
    L.N

    ReplyDelete

nuff lagi