mari klik nuff nuff

Saturday, March 10, 2012

Kelemahanku....(-_-)

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Firstly, aku nk ckp sori gile2 sbb lame x update blog. Mood aku nk menulis tak datang2 dan mungkin malas..hahaa.. Tu perkara biasa bagi seseorang yang kalo die tak minat sangat untuk menulis. Macam aku, tujuan buat blog ni pon sbb nak mencuba bknnye aku suke kerana aku ni mmg jenis yg suke mencube.

Macam yg aku tulis title kt atas 2 bknnye nk ckp yg diri aku ni lemah sgt mcm jelly tp maksud aku kelemahan aku, senang nak sedar tp susah nak berubah.

First skali yg aku rase diri aku ni 'ketegak' sgt, mase aku sem 3 aku gagal. aku dpt pointer bwh drpd 2.00 so skrg aku sem 4 ni tak dpt ptptn dan pngk aku jatuh. Sedar mase sebulan pertama je. Sungguh2 la konon nak blaja konon sem ni nak bg naik pointer. Tp penyudah haram. Habuk pon takde.

Kedua pula mulut aku cabul sgt. Suke ckp lps padahal smpai buat orang tersinggung. Yang ni aku tgh usaha untuk berubah. Skrg Alhamdulillah aku da boleh kawal sikit mulut aku tp gurau aku tetap kasar. Tp beringat jgk la, bak pepatah 'jangan disebabkan mulut badan binasa'.

Ketiga aku suke buat bnde bukan2 mcm cari pasal ngn orang, buat orang tak puas hati ngn aku dan lain2 la. Sbnrnye bg aku bende ni la yang paling bahaya untuk diri kita. Sebab bende ni akan makan diri kita balik. Kita jgk yg sengsara nanti. Sebab bende ni da jadi kat aku lps je seorang kawan baik aku bagi nasihat ni kt aku, 'nnt ko akan menyesal, caye la ckp aku,' . Itu la yang die ckp kt aku. Esoknye terus jadi kt diri aku. Memang betul ckp die sebab aku sendiri yg cari psl ngn diri aku sndri. Sbb aku igt kn bende ni takkan seserious mcm ni. Sendiri tanggung la kan. Padan muke aku.

'What you give, you get back,' . Itu la yg lecturer aku bgtaw kt bdk2 kls aku aritu. Pepatah ni msti la sume orang pernah dengar kan sbb pepatah ni sgt popular. Lecturer aku bgtaw kalo tak rase mase skrg mgkin masa nnt kite akn rase jgk. Tapi bg diri aku sape yg da buat taik(sori, bahasa kasar) ngn aku, aku akan wt taik jgk ngn die smpai bile2. Lantak la ang nk ckp aku kurang ajar ke ape ke. Itu diri aku. Kalo aku kurang ajar pon aku kurang ajar ngn orang yg kurang ajar ngn aku je.

Gambar Hiasan Google.
 

Aku rase smpai sini je kot. Sila2 la tegur aku ye. Kalo ade nasihat sila la tegur2.

Wassalam....

#Sori penulisan huru hara. Da lame tak menulis rase janggal plak.

No comments:

Post a Comment

nuff lagi